Ariton logo felirat fehér

Ülésfűtés

Divider

Az utólagosan beszerelhető ülésfűtés jelentősen növeli a komfortérzetet hideg időben, és segít megelőzni a felfázást, derékfájást. 

  • Tulajdonságok: 
    2 darab fűtőlap (1 db az ülőrészhez, 1 db a háttámlához) 
    Fekete, 3-állású LED-es kapcsoló (25-35°C és 35-45°C fokozatokkal)
  • Fűtőlap mérete: 26,5 cm x 48 cm
  • Működési feszültség: 12 V
  • Fűtőlap összteljesítménye: 60W
  • Áramfelvétel: maximum 4,5A
  • Felfűtési idő: kb. 1½ – 2 perc
  • Jótállás: 60 hónap 
Beépíthető ülésfűtés

Az ülésfűtés már jóval az autó saját fűtése előtt hatékonyan működik, a bekapcsolás után 1-2 perccel már sugározza a kellemes meleget. 
Az ülésfűtő lapok igen vékonyak, a gyárihoz hasonlóan az üléspárna és az üléshuzat anyaga közé vannak beragasztva: egy az ülőfelületre és egy a háttámlába. Nem rontanak a gépjármű belső megjelenésén, mivel nem látszanak a jármű kárpitján. A szivargyújtós típustól eltérően nem csúszkálnak el, nem kell látható kábeleket kerülgetni és a szivargyújtó aljzatot sem foglalja el. Vízálló, nem jelentenek problémát a nedves téli ruhák és a kiömlött italok. A régebbi teflonszálas kivitelű társaitól eltérően, az egyenletesebb hőleadást biztosító karbonbetétes technológiát használó változat ellenállóbb a mechanikus behatásokkal szemben is. 
A készlet 3-állású, fekete színű billenőkapcsolóval, 2 fűtési fokozattal és termosztátos szabályozással rendelkezik, gondoskodva arról, hogy az ülés ne melegedhessen túl, megtartva komfortérzetünket. Az ülésfűtést úgy kötjük be az autó elektromos rendszerébe, hogy csak gyújtáson működik, így, ha bekapcsolva felejtik, nem fogja lemeríteni a gépjármű indító akkumulátorát. 
Az összes fűtőelem, kábelezés, vezérlés nem látható helyen, az ülés, a padlószőnyeg, és a küszöbborítás alatt rejtve található. Teljesen kompatibilis a motoros működtetésű ülésekkel, bőr és szövetkárpit alá is beszerelhetők. Az egyetlen kivétel, ha a kárpit és az ülésbetét egymáshoz van ragasztva, ilyenkor ezzel is foglalkozó autókárpitoshoz tanácsos fordulni (pl. egyes Citroen és Peugeot típusok, Toyota Yaris). Amennyiben mutató és hüvelykujja közé fogva a kárpitot, el tudja azt emelni a szivacsbetéttől, akkor nagy valószínűséggel beszerelhető az utólagos ülésfűtés. 

Szerelés menete 
Az ülésfűtés beszerelés során először teljesen kiszereljük az ülést, szakszerűen eltávolítjuk a kárpitot és mind az ülőfelület, mind a háttámla habszivacs betétjére ragasztunk egy-egy ülésfűtő lapot. Ezután az üléshuzatokat kárpitos patenttal rögzítjük az eredeti helyére, majd az ülés visszaszerelése után rejtve elvezetjük a vezetékeket, biztosítékkal védve rácsatlakozunk az autó elektromos hálózatára, beszereljük az előre egyeztetett helyre a kapcsolót, majd végül csinálunk egy működési tesztet. 

Aki már megtapasztalta, hogy egy hideg téli reggelen milyen kellemes az ülésfűtés, az többé nem szeretne lemondani erről a komfortról.