Ariton logo felirat fehér

Hibatároló lekérdezés

Divider

Világít a műszerfalon a “Check Enginelámpa? Szeretné megtudni a gépjármű vezérlőegységeiben eltárolt hibakódokat? Forduljon hozzánk bizalommal!

Európába a 2000-es évek elején született meg az EOBD szabvány, amely az amerikai OBD-II szabvány mintájára egységesen előírta az alapvető diagnosztikai normákat a személygépjárművek vonatkozásában. Ez kötelező jellegű szabványban rögzítette a csatlakozó típusát, lábkiosztását, kommunikációs protokollját, a motorvezérlő egység általános hibakódjait…stb. Ezek a hibakódok támpontot adnak és megkönnyíthetik a motorikus hibák lokalizálást, javítását. 
Az azóta eltelt időben azonban a kezdeti 1-2 vezérlőegység (ECU) helyett már egy modern autóban 30 – 150 darab vezérlőegység található. A kommunikációs protokollok és az autóban működő hálózati buszrendszerek száma is folyamatosan növekszik: KWP2000, UDS, SAE J1939 és K-Line, CAN, CAN-FD, Ethernet, LIN, MOST, FlexRay…stb.  
Az ezekkel való kommunikáció, a különböző vezérlőegységek akárcsak egyszerűnek tűnő lekérdezése, diagnosztizálása lényegesen meghaladja egy mindentudónak hirdetett, pár ezer forintos OBD-olvasó lehetőségeit. Az olyan “finomságokról” nem is beszélve, hogy például egy Volkswagen Caddy-ben az elromlott gyári autórádió cseréje egy másik ugyanolyan gyári, használt rádióra nem kivitelezhető a komponensvédelem miatt. A rádiócserét követően a Volkswagen online ODIS rendszerén keresztül kell feloldani a komponensvédelmet – természetesen külön díjazás ellenében. Ez az autógyártó részéről teljesen érthető, hiszen többek között így próbálnak védekezni a lopott autók és alkatrészeinek értékesítése ellen – akármennyire is nehéz a megemelkedett javítási költségeket az autótulajdonosoknak elfogadnia. 
 
Cégünk különböző, kizárólag legális autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket használ (Delphi DS-150, Ross-Tech VCDS, FOR-Scan...stb), mivel sajnos nincsen olyan rendszer, amely minden autómárkát és típust teljeskörűen lefedne. A hibakódtárolók lekérdezése után az eredményt kinyomtatjuk és külön kérésre megkíséreljük a hibák törlését. Fontos azonban tudni, hogy a hibakódtörlés nem egyenlő a javítással, fennálló probléma esetén az autó vezérlőegysége a törlés után egyből visszaírja a hibakódot. Mivel cégünk a klasszikus értelemben vett autójavítással egyáltalán nem foglalkozik, a kinyomtatott hibakód listával érdemes szerelőjét felkeresni.