Traffipax védelem
Magyarországon a 2012. szeptember 1-jétől érvényes törvényi szabályozás a KRESZ 3.§ (3) a következőket mondja ki:
„Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét befolyásolni, ide NEM értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát.”
Fentiek alapján a radar- és lézerdetektorok, valamint a telepített traffipaxokat előre jelző készülékek használata Magyarországon legális. Ezek az eszközök akár több száz méterrel korábban tudják jelezni a sebességmérő berendezéseket, így a jármű vezetőjének lehetősége nyílik arra, hogy időben csökkentse sebességét. Mivel a detektorok nem akadályozzák, zavarják a hatósági ellenőrzést, ezért használatukat a fenti jogszabály nem tiltja.
A VÉDA kapuk előrejelzésének legális és hatékony módja a műholdas helymeghatározó technológiát használó GPS-detektor. A lézeres sebességmérők jelzésében a rendszámtábla keretbe épített lézerdetektorok nyújthatnak nagy segítséget. Ez utóbbi készülékek rendelkeznek olyan üzemmóddal is, amely néhány másodpercig zavarja a lézeres traffipaxok mérését, így ezen üzemmód használata egyrészt a tulajdonos felelőssége, másrészt csak olyan országokban javasolt, ahol ez nem ütközik jogszabályba.
Ugyanakkor egy érdekes joghézag következményeként Magyarországon a lézerblokkolók a fenti KRESZ szabály alapján továbbra is legálisan lehetnek az autóban. Birtokolni, felszerelni is szabad ezeket, ugyanis a 175/2003 (X.28.) kormányrendelet hatályba lépését követően a radardetektorok és a lézerblokkolók NEM tartoznak a „közbiztonságra különösen veszélyes eszközök” kategóriájába.
Mivel országonként változó a detektorok és blokkolók használatának, birtoklásának jogi szabályozása, ezért utazás előtt érdemes az adott országra vonatkozó tudnivalókról tájékozódni, mert akár a birtoklásért is elkobzás és nagyon komoly büntetési tétel kiszabása várható.
- Magyarországon legálisan használható
- Telepített sebességmérők jelzése
(pl.: VÉDA kapuk, átlagsebességmérő zónák) - Egyéb veszélyes pontok előrejelzése
(pl.: Piroslámpa kamera, veszélyes útkereszteződés, HU-GO kapuk stb…) - Ingyenesen frissíthető teljes Európa adatbázis
- Magyar nyelvű figyelmeztetések
- Választható riasztási távolság
- Állítható sebességtúllépés riasztás
- Sebességfüggő lézerjelzés némítás
- Koordináta alapú lézerjelzés némítás
- Szivargyújtós, mobil készülék
- Igény esetén fix bekötését vállaljuk
- KIYO D Ultimate lézeres jelzőkészülékkel összeköthető
- Jótállás: 12 hónap
- Nagy érzékenységű lézerdetektor
- Érzékelt sebességmérők: Fáma III, ARH Cam-S1, TraffiCapture TC-108
- Jelzés: hanggal és piros LED-del
- Frissíthető szoftver: igen
- Rögzítés: műszerfal tetején, autó középtengelyénél a mellékelt gumitalppal
- Szivargyújtós, mobil készülék
- Igény esetén fix bekötését vállaljuk
- Magyar nyelvű használati útmutató
- Jótállás: 12 hónap
Magyar gyártású lézerdetektor és -blokkoló, amely 4 db, rendszámtábla keretbe rejthető szenzorja segítségével képes egy normál méretű autó teljes lézeres védelmét kialakítani. Csak a lézeres traffipaxok felismerésére alkalmas, nem jelzi előre a fixen telepített és radaros méréseket sem. Frissíthető a szoftvere, sebességmérő észlelésekor hang és fényjelzést ad. 3 állású billenőkapcsolóval választhatunk az üzemmódók között: kikapcsolt állapot, csak detektor, illetve detektor és blokkoló üzemmód. Kiegészítve a Kiyo GPS U1-gyel, Magyarországon teljes körű védelmet kínál. Tartozék az NKH típus jóváhagyási kártya.
A hazánkban is népszerű Laser Interceptor utódja frissített belsővel és lényegesen kisebb érzékelőkkel. Minden jelenleg ismert lézeres elven működő traffipaxot felismer és szükség esetén blokkol. 4-fejes kivitel, tartozék hangszóróval, frissíthető szoftverrel és magyar nyelvű hangriasztással. Opcionálisan a speciális rendszámtábla-keret ára 20 000 Ft + áfa / darab.
A világ legjobbjának tartott, többszörös tesztgyőztes lézerdetektor és -blokkoló rendszer alapkiépítésben is GPS vevőantennával az intelligens védelemért (sebességfüggő blokkolási üzemmód és parkolósegéd funkció… stb.).
A 2-érzékelős kivitelt normál méretű személyautókhoz, a 3-fejes változatot nagyobb hátsó méretű kombikhoz és kisebb SUV-okhoz, míg a 4-szenzoros rendszert nagy méretű SUV-okhoz, terepjárókhoz, furgonokhoz és kisbuszokhoz ajánljuk.