Rablásgátló

A 90-es évek végére a gyári immobilizerek, riasztók, lopásgátlók és a különféle mechanikus védelmi eszközök elterjedése oly mértékben megnehezítette a tolvajok dolgát, hogy új "technikát" vetettek be a kiszemelt gépkocsi eltulajdonítására: a vezetőt kiszállították az álló autóból (pl. piros lámpánál, vagy a garázsbejáró elől) és elhajtottak a kocsival. Előfordult, hogy akadályt helyeztek el az úton, vagy közlekedési balesetet szimuláltak, és a jóhiszeműen megálló autóst a gépjárműve átadására kényszerítették. A rablásgátló berendezések kifejlesztését a gépjárműlopás ez a viszonylag új módszere tette szükségessé; bár az autót el tudják vinni, a rablásgátló hatékony működése miatt nem jutnak messzire.


Elkapják a grabancát!


A rablásgátló berendezések gyakorlatilag azt figyelik, hogy járó motornál (ráadott gyújtáson) történik-e ajtónyitás. Amennyiben történik, akkor meghatározott idő múlva (maximum 3 perc) automatikusan leállítják az autót az irányjelző-, vagy a féklámpák villogtatása mellett. A dolog természeténél fogva az autóba szerelt készülék nem tudja megkülönböztetni, hogy a használó szállt-e ki a járműből vagy pedig egy tolvaj törte-e rá az ajtót a vezetőre. Ezért minden alkalommal, ha járó motornál a használó kinyitja az ajtót, akkor - a rablásgátló típusától függően - vagy meg kell nyomni egy rejtett kapcsolót (pl. Rhino 3000I-T), vagy be kell ütni a számbillentyűn a helyes kódot (Spetrotec Immocode), azért, hogy ne induljon el a leállítási folyamat.


Meta M43 rablásgátló


Többek között ezen aktív (és sokak számára néha talán nehézkes) közreműködést megkövetelő beavatkozás alól mentesíti a tulajdonost a Meta System fejlett rablásgátlója.
A Meta M43 típusú készülék igen nagy előnye, hogy egy teljesen automatikusan működő transzponderes távszabályzóval használható. A távszabályzó igen kis mérete lehetővé teszi, hogy kényelmesen elférjen pl. a forgalmi engedély tokjában, a pénztárcában vagy az autóstáskában. Amennyiben a távszabályzó a gépjármű közelében van, úgy az autó indítható, illetve járó motornál, ajtónyitás után csak akkor indul el a rablásgátlás leállítási folyamata, ha a távszabályzó kikerül az autóba szerelt készülék pár méteres hatókörzetéből. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy, ha távszabályzó ott van az autónál, akkor a gépkocsi használható, ha nincsen, akkor a jármű "saját lábán" nem vihető el, illetve 1-2 percen belül megáll és nem indítható be újra, csak akkor, ha a távszabályzó ismét hatótávon belülre kerül.

Meta System   A készülékhez 2 db dinamikus kódos távszabályzó tartozik, melyeknek a felhasználói biztonságát növeli, hogy amennyiben a bennük lévő elem kezd lemerülni, azt időben visszajelzik a tulajdonos felé; tehát nem fordulhat elő az, hogy a jogos használó alatt is leáll a saját autója.

Abban az esetben, ha ez mégis előfordulna, a készülék tartozéka egy elektronikus vészkioldó kulcs, mely segítségével deaktiválhatni lehet a rendszert.

A rablásgátló jelöletlen, fekete színű kábelekkel kerül beszerelésre az autóba, így téve még nehezebbé a tolvajok dolgát.